ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1402
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

هر ساله ثبت نام مدارس نمونه دولتی در دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم از دانش آموزان باهوش و با استعداد از طریق سایت ثبت نام نمونه دولتی صورت می گیرد. گرچه در سال های اخیر، پذیرش آن ها از طریق آزمون مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود.

دانش آموزان گرامی باید جهت ثبت نام مدارس نمونه دولتی از طریق سامانه ثبت نام اینترنتی اداره کل آموزش و پرورش استان خود اقدام نمایند. ثبت نام نمونه دولتی همانند سال های گذشته که هر یک از مراکز استان های کشور برای دانش آموزان آن استان یک سامانه ثبت نام معرفی کرده بود برای سال تحصیلی نیز دانش آموزان می توانند از همان درگاه های ثبت نام قبلی اقدام به ثبت نام نمایند لازم به ذکر است که پذیرش در مدارس نمونه دولتی از پذیرش در مدارس تیزهوشان راحت تر است.

این موضوع به دلیل این است که ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی بیشتر از ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان است لذا دانش آموزانی که تلاش کنند حتما در آزمون موفق می شوند و این هدف برای آن ها دست یافتنی خواهد بود

ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 همانند سال های گذشته  به صورت هماهنگ و از طریق سامانه ثبت نام استانی انجام می شود. ثبت نام این آزمون در سال گذشته از اواسط فروردین ماه آغاز گردید و تا 10 روز تمدید شد، لذا ممکن است تاریخ ثبت نام آزمون نمونه دولتی برای سال تحصیلی 1402 – 1403​ نیز حوالی همین تاریخ انجام شود.

اولیا گرامی قبل از هر گونه اقدامی در راستای خرید کارت ثبت نام و یا تکمیل مراحل نسبت به مطالعه شیوه نامه و شرایط ثبت نام اقدام نمایند و یا از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پیش شماره از سراسر کشور با شماره 9099075307 تماس حاصل نمایند شایان ذکر است ثبت نام این دوره مدارس نمونه دولتی طبق سنوات گذشته به صورت هماهنگ برگزار خواهد شد.

هیچگونه پذیرشی به صورت حضوری انجام نخواهد شد لذا داوطلبان گرامی می توانند پس از آگاهی از شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی و زمان نام نویسی در آزمون مدارس نمونه دولتی از طریق مطالعه دفترچه ثبت نام به سامانه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی مراجعه کرده و فرایند ثبت نام خود را تکمیل نمایند ضمنا دانش آموزان گرامی باید کارت حضور در جلسه آزمون نمونه دولتی را دریافت کرده و در آزمون شرکت کنید.

زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی به صورت هماهنگ در استان ها اعلام می شود. مدارس تیزهوشان برای هر پایه تحصیلی با توجه به زمان بندی ثبت نام آزمون تیزهوشان دانش آموزان را در پایه های مختلف تحصیلی ثبت نام می نماید. مدارس نمونه  نیز ، همانند سایر مدارس دیگر ابتدا زمان بندی برای هر پایه در نظر دارند و بر اساس آن، ثبت نام را برای کلیه داوطلبان به انجام خواهد رسانید. ثبت نام هایی که به صورت اینترنتی می باشند ، از طریق سامانه ثبت نام تیزهوشان صورت می پذیرد. لذا داوطلبان در صورتی خواهند توانست در ثبت نام این مدارس شرکت نمایند که سامانه امکان ثبت نام را در اختیار آنان قرار دهد. پس از اتمام مهلت ثبت نام ، سامانه به صورت خودکار بسته خواهد شد و لذا امکان ثبت نام برای هیچ یک از دانش آموزان پس از آن وجود نخواهد داشت.

در زمان ثبت نام نمونه دولتی دفترچه ثبت نام در اختیار کلیه داوطلبان از طریق سامانه ثبت نام آزمون تیزهوشان قرار داده خواهد شد. لذا آن دسته از داوطلبانی که مایل به شرکت در این آزمون می باشند، لازم است ابتدا به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای آزمون اقدام نمایند و پس از آن نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارسال مدارک در سامانه مورد نظر اقدام نمایند.

 منبع: شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی





:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: